ה-BMW סדרה 5 הנוכחית.
ה-BMW סדרה 5 מגלמת את תמצית הנהיגה הספורטיבית והדינמית. מכונית סדאן, ספורט-פנאי אלגנטית מבחוץ, יוקרתית מבפנים. מאובזרת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר המעניקה רמת בטיחות ונוחות ברמות הגבוהות ביותר. מצטיינת ביכולות נהיגה דינמיות וספורטיביות. המתלים מכוילים במדויק והמנועים עוצמתיים.
BMW i5 M60 xDrive.
BMW i5.
BMW X5.
דגמי M של BMW סדרה 5.
[2] הדגם אינו זמין עוד להזמנה כמכונית חדשה.
BMW סדרה 5.
BMW סדרה 5 פלאג-אין הייבריד.
נושאים נוספים.
סקירה של BMW סדרה 5.
ה-BMW סדרה 5 ממשיכה את הרעיון שמאחורי ה-New Class. היא משלבת בין חידושים טכנולוגיים, מנועים עוצמתיים ומאפייני נוחות יוקרתיים.
מזה חמישים שנה, האלמנטים האייקוניים כגון גריל הכליות הכפול והאלמנט העיצובי הופמאייסטר בקורה C, היו הסמל המסחרי שלה. בנוסף, ה-BMW סדרה 5 היא המכונית הראשונה המשתמשת בשיטת השמות המוכרת בכל סדרת הדגם. הספרה הראשונה מציינת את סדרת הדגם. שתי הספרות הנוספות מספקות מידע בנוגע למערכת ההנעה. מ-BMW סדרה 5 ואילך, כל סדרות הדגמים העתידיים ישתמשו באותה שיטה.
ה-BMW סדרה 5 היא חלוצה בסגמנט זה והיא מובילה אותו בכל העולם. מידע נוסף על חמישים שנה של BMW סדרה 5.
*לא כל הדגמים המוזכרים בסקירה להלן היו זמינים בישראל.
הדור הראשון של ה-BMW סדרה 5.
(BMW E12)
בשנת 1972 השיקה חברת BMW מכונית סדאן בסגמנט מכוניות המנהלים. פול בראק היה אחראי על העיצוב האגדי שלה. זו ה-BMW סדרה 5 הראשונה. היא כבר הייתה מצוידת בכל המאפיינים הייחודיים שלה. אלו כוללים בין השאר את הגריל המרשים עם הפנסים הראשיים הכפולים, את הצללית המוארכת ואת ההנעה האחורית האופיינית ל-BMW. המתלים משלבים בין אתלטיות, בטיחות ונוחות. סביבת הנהג מתמקדת במיוחד בפונקציונליות. חלל הפנים עשיר בחומרים איכותיים ובמגוון מאפייני נוחות.
בשנה שלאחר מכן נוחתים מנועים חזקים יותר. תחילה, ה-BMW 525 עם 145 כ"ס ולאחר מכן ה-BMW 528 עם מנוע בעל 165 כ"ס.
משנת 1977 ואילך, מכסה המנוע עלה בכל הדגמים. יחידות התאורה האחוריות גדלו. בדגמי ה-6 צילינדרים, ה-BMW 525 וה-528, הותקנו קרבורטורים כפולים. התוצאה: הספק גבוה יותר. לאחר ייצור של כ-700,000 יחידות, היצרן חשף את הדגם היורש.
תקופת ייצור: 1972 – 1981
מנועים: 1.8-3.5 ליטרים (90-218 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,620 מ"מ/1,690 מ"מ/1,425 מ"מ
הדור השני של ה-BMW סדרה 5.
(BMW E28)
ההתקדמות הטכנולוגית נמשכת. נוסף על כך, העיצוב ממוקד יותר, תוך תשומת לב לפרטים כגון חלק אחורי מוגבה ואווירודינמי. החלק הקדמי האופייני עם הפנסים הראשיים הכפולים בתוך הגריל נותר ללא שינוי. בפנים, חידושים טכניים כגון ABS, כריות אוויר, בקרת מנוע אלקטרונית, ממיר קטליטי ומחשב דרך הפכו זמינים כאופציה. כמעט כל המנועים מגיעים כעת עם מערכת הזרקת דלק.
בשנת 1983 סדרה 5 צוידה במנוע דיזל. ה-BMW 524td הפיקה 115 כ"ס והייתה מכונית הסדאן עם מנוע דיזל המהירה ביותר בעולם באותה עת.
בשנת 1985 הוצגה לראשונה גרסת M5 עם ה-BMW M535i. היא סללה את הדרך לשלל מכוניות ספורט נוספות. היא הוכיחה שמאפייני נהיגה יוצאי דופן אינם נחלתן של מכוניות ספורט אקזוטיות בלבד. ה-BMW M5 מיוצרת כולה בעבודת יד. היא חולקת את מנוע ה-6 צילינדרים בטור בנפח 3.5 ליטרים עם ה-BMW M635CSi המפיק 286 כ"ס. למרות הספק זה, מראה המכונית נותר מאופק ואלגנטי.
בחזרה לשנת 1974. סדנת הביצועים BMW M GmbH מייצרת את ה-E12 בכמויות מוגבלות. גולת הכותרת היא ה-BMW M535i. הספוילר הקדמי הייחודי שלה ומנוע ה-6 צילינדרים מספק 218 כ"ס וקובע את הסטנדרט בעיצוב ובאתלטיות. עד שנת 1987, ירדו מפס הייצור למעלה מ-722,000 מכוניות מסדרה 5.
תקופת ייצור: 1981 – 1987
מנועים: 1.8-3.5 ליטרים (90-286 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,620 מ"מ/1,700 מ"מ/1,415 מ"מ
הדור השלישי של ה-BMW סדרה 5.
(BMW E34)
סדרה 5 זו הופיעה בשנת 1988. היא משמעותית גדולה יותר ורחבה יותר מקודמתה. אף על פי כן, היא הייתה יותר אווירודינמית. כתוצאה מכך, כל דגמי סדרה 5 עם מנועי בעירה האיצו למהירות מרבית של יותר מ-200 קמ"ש. הודות לבסיס הגלגלים הארוך, המכונית הייתה ספורטיבית ודינמית. לכך תרמה גם חלוקת המשקל האופטימלית של 50:50 בין הסרן הקדמי והסרן האחורי. הדגמים כללו את ה-BMW 518i עם מנוע 5 צילינדרים ועד ה-BMW M5 העוצמתית עם 315 כ"ס אשר היו זמינים כבר בשנת ההשקה.
בשנת 1991, גרסת הסטיישן משכה תשומת לב. חברת BMW הציגה בפעם הראשונה מכונית בתצורת סטיישן בסגמנט מכוניות המנהלים. אלמנט מיוחד אחד היה החלון האחורי. ניתן לפתוח אותו בלי קשר לדלת תא המטען. באותה שנה, הדלתות קיבלו הגנה מחוזקת מפני התנגשות צדדית לצורך שיפור הבטיחות.
בשנת 1992 הושק ה-BMW 525iX. זו הייתה ה-BMW סדרה 5 הראשונה עם הנעה כפולה לכל הגלגלים. במקביל, סדרה 5 קיבלה מנועי V8. המנועים שב-BMW 530i ושב-BMW 540i היו מנועים שקטים ועוצמתיים במיוחד. ה-BMW M5 נשארה עם מנוע 6 צילינדרים טורי. עם זאת, נפחו עלה ל-3.8 ליטרים. גם ההספק עלה ל-340 כ"ס. בנוסף, ה-BMW M5 הייתה זמינה כעת גם בתצורת סטיישן. ייצור הסדאן הופסק בשנת 1995. גרסת הסטיישן המשיכה להיות זמינה עד שנת 1996. בסך הכל נמסרו 1.3 מיליון יחידות מדגם זה.
תקופת ייצור: 1988 – 1996
מנועים: 1.8-4.0 ליטרים (113-340 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,720 מ"מ/1,751 מ"מ/1,412 – 1,421 מ"מ
הדור הרביעי של ה-BMW סדרה 5.
(BMW E39)
הדור החדש של סדרה 5 גדול יותר מהדור הקודם. משקל המכונית נותר כמעט ללא שינוי הודות לשימוש נרחב באלומיניום קל-משקל בייצור השלדה. כתוצאה מכך המכונית שומרת על ערכיה המוכרים: זריזות, יציבות ודיוק בנהיגה. נוסף על כך, ה-BMW סדרה 5 אשר זמינה משנת 1995 כוללת הגנה מרשימה מפני חלודה כיוון שחלק גדול מגוף המכונית עבר טיפול גלוון בטבילה חמה. המאפיינים האווירודינמיים של הדגם מרשימים גם הם ל-BMW סדרה 5 זו יש את מקדם הגרר הטוב ביותר בסגמנט. 10 כריות אוויר אופציונליות הפכו אותה לבטוחה במיוחד.
ה-BMW סדרה 5 בתצורת סטיישן זמינה גם כן משנת 1997. בשנת 1998, השנה שבה הוצג מנוע הדיזל בפעם הראשונה, המכונית קבעה סטנדרטים חדשים בעולם בכל הקשור לביצועים ויעילות עם יחידת כוח טורית בעלת 6 צילינדרים במסילה משותפת. המנועים המודרניים כוללים ביצועים מרשימים והם פועלים בצורה חלקה. הדגמים נעו בין מנוע דיזל בעל 4 צילינדרים ועד מנוע V8 עוצמתי עם 400 כ"ס שב-BMW M5.
מתיחת הפנים לסדרה 5 שבוצעה בשנת 2000 כללה את הפנסים האייקוניים בצורת טבעת המקיפה את הפנסים הראשיים. פנסי הערפל היו גם הם עגולים במקום הפנסים המצולעים הקודמים. עם יותר מ-1.48 מיליון כלי רכב שנמסרו, כולל 266,000 יחידות בתצורת סטיישן, ה-BMW סדרה 5 קבעה שיא מכירות חדש עד סוף ייצורה בשנת 2004.
תקופת ייצור: 1995 – 2004
מנועים: 2.0-5.0 ליטרים (115-400 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,775 – 4,805 מ"מ/1,800 מ"מ/1,435 – 1,445 מ"מ
הדור החמישי של ה-BMW סדרה 5.
(BMW E60, E61)
כריס בנגל הוא האחראי לצורות המאפיינות את ה-BMW סדרה 5 הזמינה משנת 2003. המשטחים הקעורים והקמורים המתחלפים יוצרים משחק ייחודי של אור וצל. המכונית אימצה את רעיון ההפעלה של דגמי היוקרה של BMW. הנהג מפעיל את ה-BMW סדרה 5 באמצעות ה-iDrive בעוד שהתצוגה העילית מקרינה את הפרטים החשובים ביותר לנהג ישירות על השמשה הקדמית בשדה הראייה שלו. ה-BMW סדרה 5 החדשה היא מכונית גדולה יותר ומרווחת יותר בהשוואה לדגמים הקודמים. עם זאת, הודות למבנה קל-משקל עם חלק קדמי מאלומיניום, המשקל הכולל שלה ירד ב-75 ק"ג. פנסים בלימה ופנייה אדפטיביים זמינים לפי דרישה. בנוסף, ה-BMW סדרה 5 מצוידת במייצבי גלגול אקטיביים ובבקרת שיוט אקטיבית (ACC). מנועי ה-6 צילינדרים הטוריים מרשימים בדומה למנועי הדיזל עם טכנולוגיית מסילה משותפת ומערכת Bi-VANOS בגרסאות הבנזין.
מתחילת שנת 2005 ה-BMW M5 זמינה בתצורות סדאן וסטיישן. מנוע ה-V10 בנפח 5 ל' האימתני שלה עם 507 כ"ס הופך אותה לאחת ממכוניות הסטיישן המהירות ביותר בעולם.
בשנת 2007 היא זוכה לעדכונים קלים. שינויים אלה כוללים את הפנסים, הפגושים ומערכת ה-iDrive כולה.
תקופת ייצור: 2003 – 2010
מנועים: 2.0-5.0 ליטרים (163-507 כ"ס), 4, 6, 8 ו-10 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,841 – 4,855 מ"מ/1,846 מ"מ/1,468 – 1,512 מ"מ
BMW סדרה 5 גראן טוריזמו.
(BMW F07)
במקביל לפיתוחה של ה-BMW סדרה 5, היצרן פיתח סגמנט חדש לגמרי. ה-BMW סדרה 5 גראן טוריזמו היא מכונית אלגנטית בדיוק כמו תצורת הסדאן. היא גמישה כמו רכב ספורט-פנאי. וספורטיבית כמו גראן-טוריזמו קלאסית. היא משלבת בין אלגנטיות, רמת נוחות גבוהה ויכולות נהיגה דינמיות האופייניות ל-BMW.
קו הגג דמוי הקופה, הצללית המוארכת וגריל הכליות הייחודי יוצרים אפקט הרמוני. הפנסים האחוריים בצורת L והקווים האופקיים יוצרים חלק אחורי רחב ומרשים.
בקרת הנהיגה הדינמית עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים המגיעה כסטנדרט הופכת את הגראן-טוריזמו לדינמית וליעילה במיוחד. חידושים טכנולוגיים כגון סרן קדמי עם עצמות עצה כפולות, סרן אחורי V אינטגרלי ומערכת היגוי לגלגלים האחוריים (אופציה) משפרים את אחיזת הכביש ואת ביצועי הפנייה. חלל הפנים מרווח ושימושי. תנוחת הישיבה המוגבהת והחלונות הגדולים מספקים לנהג שדה ראייה גדול יותר. החומרים האיכותיים משדרים אווירה יוקרתית. ה-BMW iDrive מעניקה לנהג דרך קלה ואינטואיטיבית להפעיל את מערכות העזר כגון אזהרת מעבר הנתיב, ראיית הלילה והאורות הגבוהים האקטיביים. חיבור האינטרנט הקבוע מחבר את המכונית עם שירותי ה-Teleservice של BMW.
תקופת ייצור: 2009 – 2017
מנועים: 2.0-4.4 ליטרים (184-450 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,998 מ"מ/1,901 מ"מ/1,559 מ"מ
הדור השישי של ה-BMW סדרה 5.
(BMW F10, F11)
בשנת 2010 הושק הדור החדש של BMW סדרה 5. המכירות הכוללות עברו את ה-2 מיליון. לכך תרמו העיצוב הספורטיבי והאלגנטי, חוויית הנהיגה המהנה ומספר רב של חידושים טכנולוגיים. מערכת ההנעה הכפולה לכל הגלגלים, ה-BMW xDrive, מעבירה את כוח ההנעה לגלגלים בהתאם למצב. מנוע V8 בטכנולוגיית BMW TwinPower Turbo עם 407 כ"ס זמין כעת בגרסת הבנזין החזקה ביותר. מנוע הדיזל החזק ביותר הוא מנוע 6 צילינדרים בטור עם 300 כ"ס.
מספטמבר 2010, חבילת M מציעה שדרוג ספורטיבי נוסף בפנים וגם בחוץ. מתלי ה-M Sport, חבילת ה-M Aerodynamics וחישוקי סגסוגת קלה M הופכים את הכוכבת הספורטיבית הזריזה הזו למכונית אתלטית יוצאת דופן. אלמנטים בלעדיים בחלל הפנים כוללים את המושבים הספורטיביים בעיצוב M, גלגל ההגה בציפוי עור M, כפתור הילוכים M וגימורי פנים M.
מתיחת הפנים בשנת 2013 עדכנה את העיצוב. אפשרויות מנועים נוספות מרחיבות את היצע הדגמים. פנסים ראשיים מסוג קסנון ודיבורית Bluetooth מגיעים כעת כחלק מהאבזור הסטנדרטי. משנת 2016, ה-BMW 530e זמינה בגרסה היברידית. הודות למערכת הפלאג-אין הייבריד, ניתן לנהוג במהירות ללא פליטת מזהמים. יכולות הנהיגה הדינמיות, הנוחות והיעילות שומרות על אותה רמה גבוהה.
תקופת ייצור: 2010 – 2017
מנועים: 2.0-4.4 ליטרים (143-575 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,899 – 5,039 מ"מ/1,860 מ"מ/1,464 – 1,471 מ"מ
הדור השביעי של ה-BMW סדרה 5.
(BMW G30, G31)
בשנת 2017, סדרה 5 קובעת סטנדרט חדש בסגמנט מכוניות המנהלים הספורטיביות. היא עושה זאת בעזרת הפרופורציות האופייניות ל-BMW, בסיס גלגלים ארוך, מכסה מנוע מוארך וקו גג זורם. משטחים נקיים וקווי מתאר מפוסלים במדויק מדגישים את גריל הכליות המוכר. הוא מחובר ישירות אל הפנסים הראשיים ומדגיש את רוחב המכונית.
מגוון רחב של מנועים מתקדמים זמין כעת. ביניהם - המערכת ההיברידית היעילה. מתלי ה-M האדפטיביים האופציונליים וההיגוי האקטיבי האינטגרלי, מעצימים את יכולות הנהיגה הדינמיות. מערכות עזר מתקדמות שומרות על הבטיחות. חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות Driving Assistant Professional (אופציה) תומכת באופן אוטומטי בנהג כדי לשמור על נהיגה רגועה יותר.
בשנת 2020, בוצעה מתיחת פנים גם לגריל הכליות. הפנסים הראשיים עם פנסי הלייזר האופציונליים הפכו לשטוחים יותר. אפשרויות צביעה חדשות התווספו למגוון הדגמים. בפנים, ניתן לבחור במושבי נוחות חדשים לפי דרישה. מערך מערכות העזר הורחב והוא כולל את מערכת העזר ליצירת מעבר לרכב חירום ומערכת העזר לבלימה עירונית.
תקופת ייצור: 2017 - היום
מנועים: 1.6-4.4 ליטרים (184-530 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,936 – 4,972 מ"מ/1,868 מ"מ/1,483 – 1,498 מ"מ
הדור השמיני של ה-BMW סדרה 5.
(BMW G60)
העיצוב הספורטיבי של ה-BMW סדרה 5 זוכה לאינטרפרטציה חדשה בדור השמיני. האלמנטים העיצוביים האופייניים כגון הפרופורציות האופייניות ל-BMW, בסיס הגלגלים הארוך, מכסה המנוע המוארך וקו הגג הזורם, זוכים לאופי אלגנטי במיוחד. אלמנטים מיוחדים כגון גריל הכליות המואר Iconic Glow, חלון הגג הפנורמי הגדול והסרגל המואר Interaction Bar מעניקים לסדרה 5 החדשה אופי משלה.
מגוון המנועים הרחב מרשים: הדור החדש סדרה 5 מגיע עם מנועי בנזין או דיזל הקלאסיים. המכונית זמינה גם עם הנעה חשמלית מלאה בדגם BMW i5, בגרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) או בגרסת M עתירת ביצועים.
הבטיחות והנוחות נשמרות גבוהות עם כל מנוע. מערכות עזר מקיפות וקישוריות הופכות כל נסיעה לחוויה ומערכת ה-BMW Live Cockpit Professional מציעה סקירה נרחבת של כל נתוני הנסיעה הרלוונטיים.
תקופת ייצור: מ-2023
מנועים: 2.0 ליטרים, מנוע חשמלי (163-601 כ"ס), 4 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 5,060 מ"מ/1,900 מ"מ/1,505 – 1,515 מ"מ