ה-BMW סדרה 7 הנוכחית.
השילוב חסר הפשרות שבין ספורטיביות, יכולות נהיגה דינמיות, יוקרה ונוחות - אלו האלמנטים שהופכים את סדרה 7 לכל כך מיוחדת. בזכות כלי רכב יוקרתיים מסוג זה, BMW ממשיכה להוביל את סגמנט היוקרה מזה שנים. לגלות את החומרים המיוחדים ואת העיצוב המוקפד.
BMW i7.
BMW M760e xDrive.
BMW 740d xDrive.
נושאים נוספים.
הניידות החשמלית של BMW.
סקירה של ה-BMW סדרה 7.
ה-BMW סדרה 7 מייצגת חדשנות טכנולוגית בסגמנט הפרמיום מאז הופעתה הראשונה. היא קובעת את הסטנדרט בכל הקשור לנוחות הנסיעה, יכולות נהיגה דינמיות ובטיחות. כבר בסדרה 7 הראשונה הותקנו מערכת מיזוג אוויר, בקרת שיוט ומערכת ABS. כחלוצה אמיתית, ה-BMW סדרה 7 כוללת כסטנדרט מאפיינים כגון פנסי קסנון ומערכת ניווט. כיוון שהיא מתמקדת בביצועים, אפשרויות המנועים של סדרה 7 מספקות מענה לכל צורך. בצורה זו, המכונית היוקרתית שומרת על נוכחות בכל מצב.
*לא כל הדגמים המוזכרים בסקירה להלן היו זמינים בישראל.
הדור הראשון (E23).
ה-BMW סדרה 7 הוצגה לראשונה בשנת 1977. המכונית שילבה בין ספורטיביות, חדשנות טכנולוגית ויוקרה ברמה הגבוהה ביותר. כמחליפתה של ה-BMW E3, היא קיבלה מנוע 6 צילינדרים טורי. ביצועי המנוע, הפעולה החלקה והיכולות המרשימות הפכו את המכונית לדגם הספורטיבי ביותר בסגמנט היוקרה. עיצוב הגוף מבוסס על עבודתו של פול בראק. החלק הקדמי והאחורי המשופעים וקו המותניים הנמוך מדגישים את האופי הספורטיבי של המכונית היוקרתית.
כבר בשנת 1978 המכונית צוידה באבזור מתקדם כגון מיזוג אוויר אוטומטי אלקטרוני ובקרת שיוט. משנת 1979 ואילך התווספו גם מערכת ABS ומערכת ניהול מנוע דיגיטלית. באותה שנה כל המנועים עברו לפעול באמצעות מערכת הזרקת דלק.
ה-BMW 745i הוצגה בשנת 1980 והוכתרה כדגם המוביל. המנוע מגיע להספק שיא של 252 כוחות סוס והמכונית מגיעה למהירות מרבית של 227 קמ"ש. בשנת 1982 הדגם עודכן והחלק הקדמי זכה למראה דינמי יותר. ה-BMW סדרה 7 קיבלה גם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים, שלדה מעודכנת ומערכת מתלים חדשה. בתוך 8 שנים ירדו מפסי הייצור למעלה מ-270,000 מכוניות מהסדרה המוצלחת ביותר. הן סייעו ל-BMW לשמור על מיקומה כמובילה את סגמנט היוקרה.
תקופת ייצור: 1977–1986
מנועים: 2.5-3.4 ליטרים (150-252 כ"ס), 6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,860 מ"מ/1,800 מ"מ/1,430 מ"מ.
הדור השני (E32).
העיצוב של ה-BMW סדרה 7 מתעדכן בדור השני תחת ניהולו של קלאוס לות'ה. הוא מתאפיין בקווים הרמוניים ובאלמנטים עיצוביים דינמיים המשדרים עוצמה. אלה כוללים גריל כליות רחב מלפנים ופנסים בצורת L בחלק האחורי המרשים. המכונית מגיעה עם מערכת ABS כסטנדרט. חיישני חניה זמינים לפי דרישה, והציפוי הכפול לשמשות מפחית משמעותית את הרעשים בתוך המכונית ומונע הצטברות של אדים.
משנת 1987 ואילך, המכונית היוקרתית זמינה עם מנוע V12 בנפח של 5 ליטרים. מנוע זה, המפיק 300 כ"ס, הוא המנוע הראשון מסוגו שיוצר על ידי תעשיית הרכב הגרמנית לאחר שנת 1945. דגם זה זמין גם בגרסה ארוכה לנוחות אופטימלית. בעזרת אבזור בלעדי כגון מקרר וטלפון בתוך המכונית, חבילת האבזור החדשה, ה-High Line, לוקחת את היוקרה לרמה חדשה לגמרי כבר משנת 1989.
פנסי הקסנון זמינים כאבזור אופציונלי בפעם הראשונה ברכב מייצור סדרתי משנת 1991 ואילך. שנה לאחר מכן הדגם עבר עדכון מקיף ושני מנועי 8 צילינדרים בנפח 3 ו-4 ל' הצטרפו למבחר. עד שנת 1994 יוצרו כ-310,000 כלי רכב.
תקופת ייצור: 1986–1994
מנועים: 3.0-5.0 ליטרים (184-300 כ"ס), 6, 8 ו-12 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,910–5,024 מ"מ/1,845 מ"מ/1,400–1,411 מ"מ
הדור השלישי (E38).
הדור החדש של סדרה 7 הגיע לאולמות התצוגה בשנת 1994. הוא משך נהגים רבים בזכות החידושים הטכנולוגיים שלו והיה הרכב הראשון באירופה שצויד במערכת ניווט. משנת 1997 ואילך הוא קיבל כריות אוויר לנהג ולנוסע הקדמי שהפכו לחלק מהאבזור הסטנדרטי; שנה לאחר מכן, כריות אוויר לראש הותקנו כדי להגן על הנוסעים. העיצוב נהיה רחב יותר וספורטיבי יותר אולם גם אלגנטי יותר.
זו ה-BMW סדרה 7 הראשונה עם אפשרות לבחירה במנוע דיזל 6 צילינדרים בנפח 3 ל' המפיק 184 כ"ס בעזרת טכנולוגיית מסילה משותפת. משנת 1996 ואילך, מנוע דיזל 6 צילינדרים בנפח 2.5 ל' ו-143 כ"ס הצטרף לקצה הבסיסי של מגוון מנועי הדיזל. עם מנוע דיזל V8 והספק של 245 כ"ס, מכונית הסאלון היוקרתית קובעת שיאים חדשים בשנת 1999. זהו הדגם עם מנוע הדיזל החזק ביותר נכון להיום.
בתחום הביצועים, ה-BMW 750i/750iL הוא הדגם החזק ביותר. מנוע 12 צילינדרים בנפח 5.4 ל' המפיק 326 כ"ס. עדכון הדגם בשנת 1998 הביא איתו עיצוב חדש עם פנסים ראשיים ופנסים אחוריים דינמיים. גם סיפי הצד זוכים לעיצוב מעודכן וגריל הכליות מתרחב. מבחר המנועים מתעדכן אף הוא, והם יעילים יותר ומציעים רמת ביצועים גבוהה יותר. משנת 2000 ואילך, סדרה 7 מקבלת טכנולוגיית מנועים חדשה: ה-BMW 750hL מיוצרת בכמויות קטנות והיא מצוידת במנוע הפועל על מימן. בנוסף לגרסה הארוכה הרגילה, כ-900 יחידות L7 יורדות מקו הייצור. הן ארוכות ב-39 ס"מ בהשוואה לגרסה הבסיסית. בסך הכל יוצרו כ-327,000 יחידות מסדרה 7.
תקופת ייצור: 1994–2001
מנועים: 2.5-5.4 ליטרים (143-326 כ"ס), 6, 8 ו-12 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,984–5,374 מ"מ/1,862 מ"מ/1,425–1,435 מ"מ
הדור הרביעי (E65, E67, ו-E68).
בשנת 2001, סדרה 7 החדשה מוצגת כמכונית חדשה לגמרי. את העיצוב מובילים כריס בנגל וצוותו. המכונית זוכה לפנסים ראשיים בעיצוב חדש לגמרי ולדלת תא מטען שונה. בתוך המכונית, מערכת ה-iDrive הציעה לנהגים חוויית הפעלה שטרם נראתה בעבר. מספר כפתורי הבקרה צומצם, ולחצן אחד הספיק להפעלת כ-700 פעולות ברכב. את הלחצן היה אפשר לסובב ולהזיז ב-8 כיוונים שונים. בנוסף לכל אלו, מחשב הדרך קיבל גישה לאינטרנט. ובפעם הראשונה - תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 ההילוכים כוללת בורר הילוכים הנמצא על גלגל ההגה. המנוע המוביל מגיע עם הספק של 445 כ"ס המופקים על ידי 12 צילינדרים בנפח כולל של 6 ליטרים.
משנת 2003 ואילך, סדרה 7 זמינה עם פנסים ראשיים אדפטיביים. העדכון המשמעותי של הדגם מתבצע שנתיים לאחר מכן. בכל הקשור לאסתטיקה, החלק האחורי הופך לרחב יותר והגריל הופך לגדול יותר. פנסים ראשיים מסוג בי-קסנון בעיצוב דינמי הופכים לחלק מהאבזור הסטנדרטי. מערכת ה-iDrive עוברת שיפור והפעלתה יעילה יותר. באותה שנה מוצגות מערכת האורות הגבוהים האקטיביים ומערכת ראיית הלילה המשפרת את הבטיחות בחשיכה.
שמות הקוד שלהלן מתארים את גרסאות הדגם השונות: גרסת הסאלון (E65), הגרסה הארוכה עם בסיס גלגלים הארוך ב-14 ס"מ (E66), גרסה ממוגנת מיוחדת (E67) והגרסה עם מערכת הנעה על מימן (E68).
תקופת ייצור: 2001–2008
מנועים: 3.0-6.0 ליטרים (218-445 כ"ס), 6, 8 ו-12 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 5,039–5,179 מ"מ/1,902 מ"מ/1,491 מ"מ
הדור החמישי (F01-F02).
יכולות נהיגה דינמיות בטוחות. נוכחות מרשימה. נוחות ברמה הגבוהה ביותר. בעת השקתה במינכן, ה-BMW סדרה 7 הגדירה את הסטנדרטים מחדש. העיצוב אלגנטי וספורטיבי. הוא מתקבל הודות למכסה מנוע ארוך, קו גג נמוך ופרופורציות דינמיות. פס כרום מתפרש לרוחב כל החלק האחורי. הוא מדגיש את רוחב המכונית יחד עם הפנסים האחוריים.
חלל הפנים מתאפיין בחומרים איכותיים במיוחד ובמערך עשיר של מערכות עזר לנהג. בין מערכות אלו - בקרת השיוט האדפטיבית, מערכת העזר לשמירה על נתיב הנסיעה והתצוגה העילית. לשיפור הבטיחות, המכונית מצוידת גם במצלמות המראות את הנעשה מאחורי הרכב ובסביבתו. מערכת זו יודעת לייצר תמונה במבט על ולהציג בצורה הטובה ביותר את המצב.
מגוון מנועי דיזל ובנזין מספקים ביצועים ספורטיביים. אלה מצוידים בצמד מגדשי טורבו, והגרסה הבכירה, ה-760i, מצוידת במנוע V12 עתיר ביצועים עם הספק שיא של 544 כ"ס. בפעם הראשונה סדרה 7 זמינה גם עם מערכת הנעה היברידית. מערכת ההנעה לכל הגלגלים (אופציה), מייצבי הגלגול האקטיביים ובקרת השיכוך האלקטרונית (EDC) תורמים ליכולות הנהיגה הדינמיות המאפיינות את BMW. הם מאפשרים נהיגה בטוחה יותר ומדויקת יותר.
עדכון הדגם בשנת 2012 כלל מסך מרכזי חדש במראה תלת-ממדי, מערכות עזר מעודכנות כגון אורות גבוהים אוטומטיים מסוג LED ומנועים משופרים ויעילים יותר.
תקופת ייצור: 2008–2015
מנועים: 3.0-6.0 ליטרים (245-544 כ"ס), 6, 8 ו-12 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 5,072–5,212 מ"מ/1,902 מ"מ/1,479 מ"מ
הדור השישי (G11, G12).
ה-BMW סדרה 7 (G11), אשר יוצרה משנת 2015 ואילך, משלבת בין יכולות דינמיות חכמות ורמת דיוק עם נוכחות ויוקרה יוצאות דופן. הצביעה החדשה והמתקדמת עם האפקטים המיוחדים מבליטה אותה עוד יותר. אולם גם לעיצובו של החלק האחורי יש תרומה לכך. משנת 2019, פנסי ה-LED השטוחים מחוברים זה לזה באמצעות פס תאורה דק. יחד עם צינורות פליטה טרפזיים הממוקמים בצדדים הם יוצרים מראה אסתטי המשדר ביטחון. השלדה עשויה משילוב של קרבון, פלדה ואלומיניום. התוצאה - הפחתה משמעותית במשקל. הגרסה הארוכה (G12) מגיעה עם חלון גג פנורמי הניתן לפתיחה והטיה, לאוורור חלל הפנים ברכב. אופציית ה-Sky Lounge כוללת גם גרפיקה צבעונית. היא משתלבת בצורה הרמונית עם התאורה שבקורה B. וכשאתם מתקרבים ל-BMW מסדרה 7, מקבלים את פניכם אפקטי תאורה מיוחדים.
חלל הפנים מעוצב בצורה אסתטית ועושה שימוש בחומרים איכותיים במיוחד כגון עור הנאפה בתקרה ובריפוד הקוניאק. מערכת הבידור והמידע במושבים האחוריים כוללת מסך מגע באיכות HD. בגרסת ה-Executive Lounge, מושבי היוקרה מעניקים לנוסעים מאחור את רמת הנוחות הגבוהה ביותר. הם כוללים פעולות עיסוי רבות. שדה הראייה מהמושבים האחוריים מושלם והם כוללים גם הדום לרגליים המחובר למושב הנוסע הקדמי.
בעזרת כרטיס ה-SIM המובנה, המסייע האישי של BMW כולל גישה לא מוגבלת לאפליקציות ולשירותים. לדוגמה, שירות הניווט המתעדכן באופן קבוע והאפשרות לקבל שדרוגי תוכנה מרחוק. הודות למערכת ה-BMW Connected, הרכב נשאר מחובר לטלפון החכם בכל שלב. מערכת החניה האוטומטית מאפשרת לנהג להוציא את המכונית ממקום החניה באמצעות תפעול מרחוק. כלומר ה-BMW סדרה 7 יכולה לצאת מהחניה תחת השגחת הנהג.
דגמי 2019 זוכים לעיצוב מעודכן המדגיש את הנוכחות ואת הרוחב של מכונית הסאלון היוקרתית. העיצוב כולל גריל גדול יותר משמעותית ופנסים ראשיים מעודכנים.
תקופת ייצור: 2015–2022
מנועים: 2.0-6.6 ליטרים (249-610 כ"ס), 4, 6, 8 ו-12 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 5,098–5,260 מ"מ/1,902 מ"מ/1,467–1,479 מ"מ
הדור השביעי (G70).
השקת ה-BMW סדרה 7 החדשה בשנת 2022 הייתה יריית הפתיחה להופעת הפנים החדשים של סגמנט היוקרה. היא משלבת בין אלגנטיות טהורה ומאפייני נהיגה מרשימים עם חוויית בידור ומידע יוצאת דופן הפועלת על כל החושים.
החלק הקדמי האייקוני ושפת העיצוב האחידה מושכים מבטים בכל פינה. הודות לגריל הכליות המואר ולפנסים הראשיים הדקים והכפולים הפועלים בטכנולוגיית LED, המכונית זכתה לעיצוב אסתטי ואלגנטי במיוחד. כאופציה, ניתן גם לקבל את הפנסים הראשיים בעיצוב מתוחכם יותר עם גופי תאורה מקריסטל מבית Swarovski. קבלת הפנים כוללת אפקטי תאורה מרשימים וייחודיים.
עיצוב חלל הפנים משלב באופן יוצא דופן בין אלגנטיות, נוחות וחדשנות. חומרים איכותיים במיוחד כגון עור מרינו, צמר קשמיר וקריסטלים מבית Swarovski יוצרים אווירה יוקרתית. סביבת הנהג מתהדרת כעת בטכנולוגיה מתקדמת ואגרונומית. לדוגמה, הסרגל המואר, ה-Interaction Bar, הכולל לחצני הפעלה שונים, מהווה אלמנט עיצובי מושך הכולל פעולות בקרה ויזואליות ותחושתיות. יחד עם הצג הקמור של BMW ברזולוציה גבוהה ובגודל 14.9 אינץ' הם יוצרים חוויית מולטימדיה מיוחדת בתא הנוסעים.
אולם את הריגוש שבנסיעה בסדרה 7 החדשה מרגיש לא רק הנהג. הנוסעים נהנים גם הם מרמת נוחות יוצאת מן הכלל. מסך הקולנוע בגודל של 31.3 אינץ' (אופציה) יוצר חוויה קולנועית מיוחדת. הצליל הנקי והמדויק ומערכת השמע ההיקפית Bowers & Wilkins Diamond, מספקים חוויית צפייה והאזנה מיוחדת באמת.
מכונית היוקרה זמינה עם מנוע דיזל עתיר ביצועים וגם עם מערכת פלאג-אין הייבריד יעילה. משנת 2022, היא גם זמינה עם הנעה חשמלית מלאה ב-BMW i7. המנוע מגיע להספק שיא של 544 כוחות סוס וטווח הנסיעה המקסימלי שלה עולה על 600 ק"מ. בצורה זו אתם יכולים ליהנות מניידות ללא פליטת מזהמים ומקיימות בצורתה הדינמית והגמישה ביותר. ערכת הצלילים BMW IconicSounds אשר הולחנה על ידי הנס צימר, מספקת משוב לכל מצב נהיגה והופכת את חוויית הנהיגה למעוררת ורגשית יותר.
תקופת ייצור: משנת 2022
מנועים: 3.0-4.4 ליטרים (299-659 כ"ס), 6 ו-8 צילינדרים; מנוע חשמלי (BMW i7)
אורך/רוחב/גובה: 5,391 מ"מ/1,950 מ"מ/1,544 מ"מ