Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
BMW סדרה 3 - סקירה.
ספורטיבית, אמינה ומוצלחת: במשך למעלה מ-40 שנה, סדרה 3 מסמלת הנאה מנהיגה דינמית כפי שאף מכונית אחרת. הודות לראש מחלקת העיצוב לשעבר, פול בראק, אמוציות והנאה מנהיגה עשו את דרכן לסגמנט זה והן מאפיינות את סדרה 3 גם היום. בעזרת ה-E21 של שנות ה-70 הוא יצק את הבסיס לסיפור הצלחה חסר התקדים. הצלחתה של סדרה 3 כיום היא אחת מהסיבות לכך ש-BMW היא יצרן רכבי פרמיום מוביל.
סדרה 3, אשר זכתה לשבעה דורות עד היום, משתפרת באופן קבוע והופכת למכונית המייצגת ספורטיביות במיטבה. הקפדנו לא רק על עיצוב, על יכולות דינמיות ועל התאמה אישית, אלא גם על פיתוח יחידות ההנעה. ביצענו מחקרים מעמיקים כדי להפוך את המנועים של סדרה 3 לחסכוניים יותר ולפחות מזהמים.
בין אם בתצורת סדאן, סטיישן, קופה, קבריו או בגרסת 3 הדלתות הקומפקטית - ה-BMW סדרה 3 הפכה לבחירה המועדפת בכל גיל. איזון מדהים בין זריזות, פונקציונליות ובטיחות מאפשר לסדרה 3 להפוך לרב-מכר גם היום. רמת השימושיות הגבוהה של מכונית זו משאירה את חותמה אצל הלקוחות וגם אצל העיתונאים - לא בכדי היא זכתה לשבחים רבים. האופי הספורטיבי של המכונית הוא ללא ספק אחת הסיבות לכך - הוא השתכלל שוב ושוב בכל דור מחדש.
4 הנקודות של BMW סדרה 3.
- 01 יכולות נהיגה דינמיות שאין דומה להן
- 02 עיצוב חד העונה על התשוקה להנאה טהורה מנהיגה
- 03 הרעיון יוצא הדופן שמאחורי המכונית
- 04 מרחב עצום לסגנון חיים אקטיבי
סקירת ההיסטוריה של BMW סדרה 3.
קפצו פנימה! בואו איתנו למסע בזמן כדי לראות את כל הדגמים של BMW סדרה 3 - מה-E21 האייקונית ועד ה-G20/G21 פורצות הדרך, המהוות את התוספת האחרונה למסורת העשירה שלנו. אנו מקווים שתיהנו מסקירה היסטורית זו הנפרשת על פני 50 שנה.
סקירת ההיסטוריה של BMW סדרה 3.
קפצו פנימה! בואו איתנו למסע בזמן כדי לראות את כל הדגמים של BMW סדרה 3 - מה-E21 האייקונית ועד ה-G20/G21 פורצות הדרך, המהוות את התוספת האחרונה למסורת העשירה שלנו. אנו מקווים שתיהנו מסקירה היסטורית זו הנפרשת על פני 50 שנה.
הדור הראשון.
(BMW E21)
ה-BMW E21 זכתה למראה הספורטיבי שלה הודות למעצב פול בראק. גריל הכליות והפנסים הראשיים העגולים במיוחד מעניקים לה מראה מושך ומעורר. עם 1.36 מיליון מסירות, ה-E21 הפכה לאחת ממכוניות הספורט הפופולריות ביותר של שנות ה-70. סביבת נהג הפונה אליו, עקומה כפולה בקורה C (האלמנט העיצובי הופמאייסטר) וחלק אחורי מהמם - ה-E21 פוגעת בול לטעמם של הנהגים הספורטיביים.
תקופת ייצור: 1975–1983
מנועים: 1.6-2.3 ל' (75-143 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: 4,355 מ"מ/1,610 מ"מ/1,380 מ"מ
הדור השני.
(BMW E30)
הפנסים הראשיים הכפולים הייחודיים מגיעים כעת כסטנדרט ב-E30 והמכונית מגיעה גם בגרסת קבריולה וארבע דלתות. 2.34 מליון יחידות נמכרו והן הוכחה שמדובר בהצלחה אדירה. מה הפלא, מבחר הדגמים של ה-E30 התרחב משמעותית: נוסף על גרסאות שתי הדלתות וארבע הדלתות, BMW הציגה לראשונה גרסת סטיישן. גם גרסת קבריולה הצטרפה למשפחת הדגמים של סדרה 3. בשנת 1985 ירדה ה-BMW 325ix מפס הייצור והפכה למכונית הראשונה של BMW עם הנעה כפולה בכל הגלגלים. בסך הכל יוצרו 2.34 מיליון דגמי E30 במפעל במינכן וברגנסבורג.
תקופת ייצור: 1982-1994
מנועים: 1.6-3.2 ל' (75-238 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה מקס': 4,360 מ"מ/1,680 מ"מ/1,380 מ"מ
הדור השלישי.
(BMW E36)
קורות A ו-C ב-E36 הפכו בשנות ה-90 לסמל לזריזות ולטמפרמנטיות. עם חלק קדמי מוארך וזוויתי, הדור השלישי של סדרה 3 לא רק שיפר את נוחות חלל הפנים, אלא גם סיפק יכולת הגנה טובה יותר במקרה של תאונה. הגרסה הקומפקטית תרמה גם היא להצלחתה האדירה של ה-E36 בעזרת עיצוב 3 דלתות וחלק אחורי שזכה לקיצוץ של כ-20 ס"מ. בפעם הראשונה בסדרה זו, גרסת הסדאן 2 דלתות הוחלפה בגרסת קופה נפרדת בעיצוב שטוח יותר ורחב יותר.
תקופת ייצור: 1990-2000
מנועים: 1.6-3.2 ל' (81-333 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה מקס': 4,433 מ"מ/1,710 מ"מ/1,393 מ"מ
הדור הרביעי.
(BMW E46)
קו הגג המעוגל של ה-E46 שיפר את מרווח הראש ואלמנטים עיצוביים ייחודיים הוצגו בגרסת הקופה, הקבריולה והקומפקט כחלק משפת העיצוב המיוחדת. נוסף על יכולת ספורטיבית מתקדמת במיוחד, ה-E46 הציגה גם רמת בטיחות גבוהה יותר: מערכת ABS עם בקרת בלימה בפניות שפותחה על ידי BMW ושש כריות אוויר כסטנדרט. גרסת הקומפקט זכתה גם ליחידת כוח חדשה לגמרי: מנוע בערה עם תזמון שסתומים משתנה (Valvetronic) אשר הפחית את תצרוכת הדלק ב-10% בהשוואה לקודמו.
תקופת ייצור: 1998-2007
מנועים: 1.6-4.0 ל' (105-360 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה מקס': 4,492 מ"מ/1,780 מ"מ/1,434 מ"מ
הדור החמישי.
(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)
ה-BMW E90 הוצגה בתערוכת הרכב בג'נבה באביב 2005. זמן קצר לאחר מכן, הדור החמישי של סדרה 3 המוצלחת זכה בתואר "מכונית השנה בעולם". ה-BMW E90 בגרסת הסדאן וה-BMW E91 בגרסת הסטיישן שונות משמעותית מהדגמים הקודמים ומדגמי הקופה (E92) והקבריולה (E93), והם זכו למראה עצמאי יותר. ה-E90 זכתה ל-5 ס"מ נוספים באורך בהשוואה ל-E46 והיא כעת בוגרת יותר מבחוץ בלי להתפשר על היכולות הספורטיביות. בפעם הראשונה, מערכת ההפעלה המוכרת מהדגמים הגדולים יותר, ה-iDrive, עשתה את דרכה אל סדרה 3: הפעלתן של מערכת הבידור והמידע, של מערכת הניווט ושל פעולות מובילות נוספות מתבצעת בעזרת ג'ויסטיק.
תקופת ייצור: 2005-2013
מנועים: 1.6-4.0 ל' (122-420 כ"ס), 4, 6 ו-8 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה מקס': 4,580 מ"מ/1,817 מ"מ/1,421 מ"מ
הדור השישי.
(BMW F30, BMW F31, BMW F34)
ספורטיבית, קלאסית ועתידנית: הצגתה של ה-F30 ב-14 באוקטובר 2011 במפעל במינכן חשפה את הדרכים החדשניות שסללה חברת BMW עם הדור השישי של סדרה 3. המראה המרשים של ה-F30 מבוסס על הקו העיצובי הנוכחי של BMW. סדרה 3 זכתה למראה ספורטיבי יותר ודינמי יותר מאי-פעם. בפעם הראשונה מנוע עם מערכת הנעה היברידית והודות ל-BMW EfficientDynamics, מנועי הבערה האמינים הציגו תצרוכת דלק נמוכה מאוד. בדגמי הדיזל, מסנן החלקיקים הפך לציוד סטנדרטי. פנסים ראשיים ייחודיים ומושכי מבטים התקרבו לגריל הכליות המפורסם. תוספת חדשה למבחר הדגמים היא גרסת גראן טוריזמו (F34). גרסאות הקופה והקבריולה זכו לסדרת דגמים נפרדת משלהם - סדרה 4.
תקופת ייצור: 2011–2019 (סדאן וסטיישן), גראן טוריזמו משנת 2013
מנועים: 1.5-3.0 ל' (136-460 כ"ס), 3, 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה מקס': 4,753 מ"מ/1,877 מ"מ/1,455 מ"מ
הדור השביעי
(BMW G20, BMW G21)
BMW הציגה בתערוכת הרכב בפריז באביב 2018 את החזון שלה למכונית מודרנית וטמפרמנטית עם ה-G20. מידות גדולות יותר, קו זרימה משופר וחלקים קלי-משקל מאלומיניום איכותי הפכו את ה-G20 למכונית מצליחה. מערכות עזר חדשות זמינות כעת והן מאפשרות נהיגה סמי-אוטונומית. ה-G20 קובעת סטנדרטים חדשים גם כאשר מדובר בתפעול הודות למערכת בקרה קולית אדפטיבית ולבקרת מחוות המאפשרת ביצוע פעולות בעזרת תנועות יד. גם כאן, ה-G20 הקדימה את זמנה בכל הקשור לטכנולוגיה. הדור השביעי של סדרה 3 הציג שילוב מושלם בין בטיחות, חדשנות והנאה מנהיגה ספורטיבית. החל בקיץ 2019, גרסת הסטיישן המתקדמת והספורטיבית, ה-G21. בפעם הראשונה גרסת סטיישן עם מערכת הנעה היברידית: ל-BMW 330e טווח נסיעה במצב חשמלי של עד 65 ק"מ כאשר הסוללה טעונה במלואה.
תקופת ייצור: החל ב-2019
מנועים: כיום 2.0-3.0 ל' (116-374 כ"ס), 4 ו-6 צילינדרים
אורך/רוחב/גובה: מקס' 4,713–4,714 מ"מ/1,827 מ"מ/1,440–1,445 מ"מ